Criza financiara in turismul Romanesc, in anul 2010.

Criza financiara in turismul Romanesc, in anul 2010.

Dupa un 2009 in care turismul a scazut cu peste 30% se pare ca nici 2010 nu va fi un an bun pentru Turismul Romanesc. Din statisticile specialistilor se pare ca in 2010 oamenii vor aloca bugete cu 50% mai mici decat in 2008 pentru vacante si concedii.

Turisti in 2010
Turisti in 2010

In 2010 Turismul Romanesc va avea si mai mult de suferit. Oamenii prefera sa pastreze banii de vacante pentru rata la banca, sau pentru a pune ceva bani deoparte pentru ca nu se stie ce va fi luna urmatoare. Rata somajului foarte ridicata, disparatia primelor de vacanta si a bonusurilor impreuna cu instabilitatea financiara a Romaniei anunta pentru 2010 un an negru in Turismul Romanesc. Sfarsitul lui 2009 si inceputul lui 2010 a fost un sezon (craciun, revelion, valetine’s day) dezastruos pentru multi dintre agentii de prestari servicii turistice. Dupa o simpla cautare pe Google observam tot mai multe pensiuni si hoteluri scoase la vanzare, business-uri care nu pot face fata crizei anumite puncte de vedere.

Foarte multi proprietari de pensiuni si hoteluri au avut de suferit din mai multe motive: lipsa marketing-ului, oferte exagerate, pensiuni construite fara consultanta, lipsa de facilitati din cadrul pensiunii/hotelului etc. Cei care au investit bine, si au construit pensiuni in locuri unice oferind si alte facilitati in afara cazarii au simitit criza mai putin. In aceeasi categorie se inscriu si cei care au avut un marketing de succes, si au avut in portofoliu oferte de nerefuzat, acestia au fost si cei care au facut profit in perioada de criza.

Criza in Turism Romanesc a avut si are si o parte buna, si vb aici de acei propritari de pensiuni care nu stiau cum sa-si tratez clientii, care de multe ori erau turisti din strainatete si care plecau cu un gust amar privind Romania. Acesti proprietari de pensiuni au iesit de pe piata, in aceasta perioada de criza.

Din ce spun specialisti in 2010, in turism, vor castiga acei agenti de turism care vor sti cum sa-si atraga clienti si cum sa se comporte cu ei, ce facilitati vor oferii in plus fata de cele normale, ce fel de pachete de vacanta vor avea in portofoliu, si cat de bine vor sti sa gestioneze cu grija business-ul. In anul de criza 2010 in turismul Romanesc, pensiunile cu facilitati de genul sauna, piscina, teren de fotbal, ATV-uri, restaurant propriu etc vor fi cele mai cautate de turisti.

“Voi merge anul acesta impreuna cu familia la o pensiune pentru a-mi petrece concediul. Voi cauta sa fie ceva pe malul unui lac, ceva linistit, cu condtii decente, eventual sa aiba restaurant propriu, si de unde pot sa ies la o plimbare la aer curat impreuna ca sotia si baietelul meu. Sper sa gasesc ceva si sa fie si intr-un pret convenabil, un pret de criza normal. Problema cea mai mare va fi de drum, sper sa nu-mi rup masina pana la pensiuni”, a declarat Cristian Dumitru, General Manager Z Spot Media.

Turismul in Romania se va relansa la adevarata lui valoare in momentul in care si bancile vor incepe creditarea, Statul Roman se va ocupa mai mult de starea drumurilor, iar proprietarii de pensiuni vor incepe sa-si trateze clientii ca atare. Din statistici se pare ca 2011 va fi un an de usoara creste in Turismul Romanesc, pana atunci sa speram ca vom supravietuii cu bine.

Leave a comment

Your email address will not be published.

*



*