Ghidul de buna practica in turismul rural

Ghidul de buna practica in turismul rural
Ghidul de buna practica in turismul rural

Ghidul de buna practica in turismul rural

Manualul se bazeaza in mare parte pe un material scris de catre Todd Comen, profesor asociat la Johnson State College din Vermont, SUA, catedra de Management si Ospitalitate in Turism. Todd Comen a vizitat in mai multe randuri Romania si a inteles repede potentialul enorm pe care tara noastra il are in domeniul turismului rural. De aceea Todd a dorit sa contribuie prin expertiza sa la dezvoltarea serviciilor din turismul rural din Romania, in special in zona de nord si nord-vest a tarii.

Aspectele abordate in manual au caracter practic, aplicabil fara costuri foarte mari, iar notiunile sunt formulate intr-un limbaj accesibil pentru a putea fi intelese de un public tinta cat mai larg, chiar si fara pregatire de specialitate in domeniul turistic. Traducerea si adaptarea au fost asigurate de catre Andrei Kelemen, asistent programe in cadrul Clubului Ecologic „Transilvania” si Dan-Gabriel Parauan, presedinte al Clubului Ecologic Transilvania.

Manualul a fost completat cu un mic dictionar multilingv (Romana – Engleza – Franceza – Germana - Maghiara) cu termeni specifici turismului si de limbaj uzual pe care proprietarii si promotorii de turism rural il pot utiliza in contactul lor direct cu clientul. Aceasta sectiune a manualului a fost realizata in colaborare cu Kyle si Sarah Kenyon, voluntari Peace Corps, Gloria Ciocan si Radu Mititean.

Utilizatorii manualului vor invata sa analizeze experienta turistica din perspectiva vizitatorului. Pentru a realiza acest lucru am recurs la o segmentare a analizei noastre, impartind experienta turistica in ceea ce noi nu am numit stagiile ciclului de vizitare. De asemenea, prin utilizarea mijloacelor prezentate in acest manual, participantii vor avea mai multe sanse sa imbunatateasca si perfectioneze satisfacerea clientului. In mod concret, manualul isi propune doua obiective majore prin care noi credem ca experienta turistica in mediul rural din Rominia poate deveni una ce merita repetata:
1. utilizatorii vor deprinde mijloacele prin care pot analiza experienta clientului in fiecare din stagiile ciclului de vizitare;
2. utilizatorii vor invata sa elaboreze criteriile dupa care pot evalua satisfacerea nevoilor si asteptarilor clientului in fiecare dintre stagiile ciclului de vizitare.
Exista, in opinia noastra, zece componente care luate trebuie luate in considerare atunci cand ne referim la satisfacerea asteptarilor unui turist. Fiecare dintre aceste elemente este prezentat separat pentru ca informatiile si mijloacele specifice fiecaruia sa poata fi asimilate de catre cei ce utilizeaza manualul. Elementele despre care vom discuta pe larg mai incolo sunt:
1. Satisfacerea clientului si stagiile ciclului de vizitare
2. Conceperea si managementul facilitatilor
3. Elaborarea unui meniu, masuri de siguranta si sanitate alimentara
4. Notiuni de marketing
5. imbunatatirea performantei fiscale si a managementului financiar
6. Comunicarea in stagiile ciclului de vizitare
7. Strangerea de informatii in stagiile ciclului de vizitare
8. Vanzarea
9. Satisfacerea clientului si mediul: comunicarea imaginii locului
10. Pachetul turistic axat pe nisa de piata specifica

Leave a comment

Your email address will not be published.

*



*